Intrebati despre subiect, constructorii renumiti de motociclete
personalizate pozitioneaza motocicletele dotate cu carburatoare pe o treapta
mai sus decat pe cele dotate cu sisteme de injectie (EFI - Electronic Fuel
Injection). Si asta pentru ca ar fi mai usor de lucrat cu ele, dar si pentru
gradul sporit de autenticitate.
Pentru un
cumparator, atunci cand achizitioneaza o motocicleta, exista mai multe decizii
importante pe care urmeaza sa le ia, dincolo de a alege intre o marca si model.
Unele dintre aceste decizii, cum ar fi alegerea intre un motor cu carburatie
sau unul cu injectie de combustibil, sunt dificile pentru multi piloti. Piata
se indreapta treptat spre inlocuirea motoarelor pe carburatie cu cele pe injectie
(EFI) pentru comoditatea in exploatare. Dar expertii exprima opiniile
divergente.
Pasionatii
motocicletelor personalizate au declarat că prefera oricand sa lucreze pe
motociclete cu carburatie in locul celor cu EFI pentru simplitatea,
accesibilitatea si legaturile lor cu patrimoniul motociclismului.
Pentru majoritatea motociclistilor,
accesibilitatea este cel mai important factor. Specialistii garajelor si
atelierelor de reparatii moto declara: "preferinta noastra personala sunt
sistemele unde racirea e pe aer si alimentarea e pe carburatie. Totul este
expus la acele motociclete, ceea ce face mai usor lucrul la ele. Din moment ce nu
există nici o “cutie neagra” electronica cu care sa avem de-a face, controlul
asupra unui motor pe carburatie este total."
Capacitatea de
a regla o motocicleta pentru a o potrivi preferintelor cuiva este un factor
important pentru motociclisti. O problema pentru cei cu motoare cu EFI este ca
acestea nu pot fi ajustate fara echipamente si pregatire specializate. Motocicletele
cu carburator, pe de alta parte, pot fi relativ usor de reglat de catre rider pentru
a-si satisface preferintele personale.
Un ultim motiv pentru care acesti specialisti au
declarat ca prefera motocicletele cu carburator modelelor cu EFI este faptul ca
primele apartin cu adevarat de patrimoniul motociclismului. Construit pe filosofia
lucrului la ceva cu propriile maini si a schimbului de experienta cu alti
asemenea, motociclismul a fost ideal pentru a se construi o comunitate infloritoare.
O comunitate ce respecta simplitatea carburatoarelor si vechile moduri de a
face lucrurile sa functioneze. Cred ca o multime de astfel de lucruri se pierd.
Vorbim aici mai ales de priceperea necesara reglajelor, pentru ca – sincer vorbind
- nu se invata nimic prin descarcarea unei harti de combustibil in ECU (Engine
Control Unit) - nu este nimic manual sau personalizat aici. La un carburator, pe
de alta parte, se poate ajunge usor si reglajul motorului poate fi facut manual.
E o arta.
Maiestria
motociclismului dispare din comunitate datorita avansului tehnologic, iar
abilitatile si cunostintele sunt detinute de o mana de specialisti. Pentru a
face modificari la o motocicleta EFI racita cu lichid, un pilot trebuie sa
dispuna de un echipament specializat costisitor si de o pregatire serioasa cu
privire la modul de reglare a motocicletei folosind software-ul. Pentru a regla
o motocicleta cu carburator racita cu aer, un motociclist are nevoie doar de un
set de scule obisnuite si de dorinta de a invata.
Proiectele de
week-end de alta data, in care prietenii se adunau in jurul unei motociclete pentru
a lucra impreuna, au reprezentat liantul comunitatii moto in zilele sale de glorie.
Pentru a promova aceasta intoarcere la “izvoare”, la ce a facut din motociclism
ceea ce este astazi, constructori renumiti de motociclete, adepti ai
carburatiei, au creat module pre-asamblate, ideale pentru a incuraja astfel de
proiecte si pentru a ajuta motociclistii sa se reconecteze cu motocicletele lor.
E vorba despre oferirea unor pachete de piese care elimina presupunerile legate
de modalitatile de montare, toate putand fii instalate manual, cu scule
obisnuite.
Oferta variata de module e conceputa sa permita
pilotilor sa-si personalizeze motocicletele cu carburator, pastrand vie mostenirea
lasata de primii constructori.
Evident,
alegerea apartine fiecaruia; eu, sincer, recunosc: sunt un romantic!

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu