sâmbătă, 12 martie 2016

Carburator sau injectie? Tu ce alegi?

          Intrebati despre subiect, constructorii renumiti de motociclete personalizate pozitioneaza motocicletele dotate cu carburatoare pe o treapta mai sus decat pe cele dotate cu sisteme de injectie (EFI - Electronic Fuel Injection). Si asta pentru ca ar fi mai usor de lucrat cu ele, dar si pentru gradul sporit de autenticitate.


          Pentru un cumparator, atunci cand achizitioneaza o motocicleta, exista mai multe decizii importante pe care urmeaza sa le ia, dincolo de a alege intre o marca si model. Unele dintre aceste decizii, cum ar fi alegerea intre un motor cu carburatie sau unul cu injectie de combustibil, sunt dificile pentru multi piloti. Piata se indreapta treptat spre inlocuirea motoarelor pe carburatie cu cele pe injectie (EFI) pentru comoditatea in exploatare. Dar expertii exprima opiniile divergente.

      Pasionatii motocicletelor personalizate au declarat că prefera oricand sa lucreze pe motociclete cu carburatie in locul celor cu EFI pentru simplitatea, accesibilitatea si legaturile lor cu patrimoniul motociclismului.

          Pentru majoritatea motociclistilor, accesibilitatea este cel mai important factor. Specialistii garajelor si atelierelor de reparatii moto declara: "preferinta noastra personala sunt sistemele unde racirea e pe aer si alimentarea e pe carburatie. Totul este expus la acele motociclete, ceea ce face mai usor lucrul la ele. Din moment ce nu există nici o “cutie neagra” electronica cu care sa avem de-a face, controlul asupra unui motor pe carburatie este total."

          Capacitatea de a regla o motocicleta pentru a o potrivi preferintelor cuiva este un factor important pentru motociclisti. O problema pentru cei cu motoare cu EFI este ca acestea nu pot fi ajustate fara echipamente si pregatire specializate. Motocicletele cu carburator, pe de alta parte, pot fi relativ usor de reglat de catre rider pentru a-si satisface preferintele personale.

        Un ultim motiv pentru care acesti specialisti au declarat ca prefera motocicletele cu carburator modelelor cu EFI este faptul ca primele apartin cu adevarat de patrimoniul motociclismului. Construit pe filosofia lucrului la ceva cu propriile maini si a schimbului de experienta cu alti asemenea, motociclismul a fost ideal pentru a se construi o comunitate infloritoare. O comunitate ce respecta simplitatea carburatoarelor si vechile moduri de a face lucrurile sa functioneze. Cred ca o multime de astfel de lucruri se pierd. Vorbim aici mai ales de priceperea necesara reglajelor, pentru ca – sincer vorbind - nu se invata nimic prin descarcarea unei harti de combustibil in ECU (Engine Control Unit) - nu este nimic manual sau personalizat aici. La un carburator, pe de alta parte, se poate ajunge usor si reglajul motorului poate fi facut manual. E o arta.

          Maiestria motociclismului dispare din comunitate datorita avansului tehnologic, iar abilitatile si cunostintele sunt detinute de o mana de specialisti. Pentru a face modificari la o motocicleta EFI racita cu lichid, un pilot trebuie sa dispuna de un echipament specializat costisitor si de o pregatire serioasa cu privire la modul de reglare a motocicletei folosind software-ul. Pentru a regla o motocicleta cu carburator racita cu aer, un motociclist are nevoie doar de un set de scule obisnuite si de dorinta de a invata.

          Proiectele de week-end de alta data, in care prietenii se adunau in jurul unei motociclete pentru a lucra impreuna, au reprezentat liantul comunitatii moto in zilele sale de glorie. Pentru a promova aceasta intoarcere la “izvoare”, la ce a facut din motociclism ceea ce este astazi, constructori renumiti de motociclete, adepti ai carburatiei, au creat module pre-asamblate, ideale pentru a incuraja astfel de proiecte si pentru a ajuta motociclistii sa se reconecteze cu motocicletele lor. E vorba despre oferirea unor pachete de piese care elimina presupunerile legate de modalitatile de montare, toate putand fii instalate manual, cu scule obisnuite. 

          Oferta variata de module e conceputa sa permita pilotilor sa-si personalizeze motocicletele cu carburator, pastrand vie mostenirea lasata de primii constructori.

          Evident, alegerea apartine fiecaruia; eu, sincer, recunosc: sunt un romantic!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu